torsdag 21 april 2011

PÅSKETID

Nu är man ledig i fem dagar i sträck. Känns som om man vunnit på lotto! Så otroligt jäkla skönt att ha några dagar extra att vila ut sig på.

Är inte påsken en ganska konstig högtid? Kan man ens kalla den en högtid? Istället för tomtar under juletid så står kycklingen i centrum och det ska vara gult överallt. Barn klär ut sig i underliga kläder, ritar sig i ansiktet och springer runt och tigger godis hos främmande folk. Undefär som Halloween i USA. Konstigt! Jag minns inte att jag någonsin tog del i något sådant när jag var liten. Det berodde nog mest på att jag hatade att klä ut mig och tyckte det var pinsamt att ringa på hos folk och tigga. Jag var inte som alla andra barn....

Oavsett vad man tycker om påsken så är det ändå ett tillfälle att träffa nära och kära, vilket så också kommer att ske. I can´t wait!

Inga kommentarer: