tisdag 3 maj 2011

MIRAKLET

Hur var det nu med produktiviteten? Sådär, va?

Jag vet att jag tjatar om att tiden går så fort. Men den gör verkligen det. I vissa fall vill jag inte att tiden ska gå så fort, men för det mesta tycker jag om att tiden rusar fram och det finns flera olika anledningar till det.

Igår var det körens sjätte repetition. Vi fick reda på att Thomas Di Leva ska vara denna termins gästartist på vår konsert den 30 maj. Blev inte direkt själaglad av den nyheten, eftersom jag aldrig har lyssnat på hans musik eller har någon annan sorts relation till honom. Men det kan säkert bli kul.

Vi ska sjunga två av hans låtar med honom, "Vi har bara varandra" och "Miraklet". Den sistnämnda hade jag aldrig hört. Igår fick vi lära oss stämmorna till refrängen och det lät riktigt fint. Tydligen så pass bra att herr Körledare tog fram sin telefon och spelade in några sekunder av det. Det är ju ett gott betyg.

Som vanliggt när jag ska lägga in ett klipp så funkar det inte. Så klicka gärna på länken så kommer ni till klipppet.

http://www.youtube.com/watch?v=g3vlAcDPEak&feature=feedf

1 kommentar:

Tarras sa...

What's up? Bloggtorka? Har du tjackat iPhone än?