torsdag 10 mars 2011

NY MOBIL = BESLUTSÅNGEST

Jag har återigen hamnat i en "måste ha en ny mobiltelefon"-period. Jag är så jäkla trött på min snart fem år gamla antika Samsung just nu. Fem år! Kan ni tänka er? När den kom var det den senaste och flashigaste man kunde tänka sig. Nu anses den bara som rent skräp.

Men jag har beslutsångest, som vanligt.
Förra veckan var jag inne på att köpa en relativt billig smartphone cash för kanske 1500:- och ha kvar det abonnemang jag har nu.

Men nu....nu går jag i andra tankar. Jag tänker att när jag ändå ska slå till och köpa en ny, fin och modern telefon, varför inte slå på stort på en gång?
En ny Iphone vore ju riktigt jäkla kul att ha. Jag är vanligtvis ingen prylnissa som ska ha det allra senaste, men tänkte ändå att..."jag är värd detta". Kan man se det som en försenad 30-årspresent till mig själv? Jag intalar mig själv; ja, så kan man ju se det!

4 kommentarer:

Tarras sa...

Men för h-e Mia, iPhone is da shit!!!!!!!! Inget att fundera på. Slå till. Som Big G säger, once you go mac you never go back.

Mia sa...

Tack Tarras, för de peppande orden! Mmm, kan tänka mig att Big G:s ord stämmer. Nu blir jag ju ännu mer sugen!

Snart så....väldigt snart...

Nettan sa...

T köpte en Samsung Galaxy idag på netonnet, 1190 kr UTAN abbonemang!!! Funkar precis lika bra som min iphone...

Kramar

Mia sa...

Nettan; jaså? Jag gick in och kollade och den ser ju också helt okej ut.

Nu blev jag ju rådvill igen! Hjälp!

Nä, det blir nog ingen ny telefon för mig. Kan inte bestämma mig helt enkelt...