måndag 6 december 2010

PYNTA

Måndagen avklarad. Äntligen.
Nu sitter jag här i soffan. Hemma. Endast i ljusskenet av julstjärnan och min röda fina boll i fönstret. Kanske något mörkt för att sitta och skriva på datorn, men det skiter jag i. Det är mysfaktorn som är viktigast.

Igår hade jag planerat att jag skulle ha min julpyntardag. Då sätter jag alltid på Elvis julskiva, skrålar med så gott det går och sätter upp dom få julsaker jag har. MEN...när jag gick in i klädkammaren där jag trodde att julsakerna låg, så hittar jag dom inte. Julpyntskänslan försvann direkt. Måste jag nu börja leta efter skiten? Jaha, in i kaoset i klädkammaren. Dra ut allting i hallen. Pyntet was nowhere to be found.

Där stod jag med allt skit i hallen, och då bestämde jag mig för att rensa allting. Slänga allt som skulle slängas. Städa helt enkelt. Sagt och gjort. Det blev två vändor till soprummet. Kände mig riktigt stolt efteråt.
Men julpyntet var fortfarande borta. Självklart hade jag i bakhuvudet att det kunde ligga på vinden, men kunde inte förstå att jag förra året verkligen hade burit upp det dit. Men mycket riktigt, det låg på vinden! Mycket prydligt i en pappkasse.

Jag hann sätta upp några saker igårkväll, men ska fortsätta idag tänkte jag.

Jag lägger in ett kort klipp med Elvis där han sjunger en av mina favoritjulsånger, "Santa Claus is back in town". Tydligen en av hans favoriter också! Han glömmer dock bort texten lite....

Inga kommentarer: