söndag 18 april 2010

BLOMFIX

Idag har jag tagit tag blomsituationen här hemma. Jag hade nya små blommor som jag planterade i min stora träkruka ute på balkongen. Det blir genast så mycket finare och trevligare när en balkong får lite färg i form av blommor. Mysigt.

Sedan tog jag tag i blommorna som står inomhus. Känner mig mycket nöjd med resultatet och mig själv. I och med blomrensningen gjordes även lite välbehövd dammtorkning. Varför bildas det damm så jäkla fort? Känns som om man jämt och ständigt får gå och och torka av alla öppna ytor.
---------
Imorgon är det en ny arbetsdag. Helgerna går så fort att det knappt känns som om man har varit borta från jobbet. Denna vecka innehåller två konferensdagar i Uppsala, vilket är ett litet avbrott i den vanliga rutinmässiga jobbvardagen.
Nu ska jag fixa det sista innan läggdags....

Inga kommentarer: