lördag 3 april 2010

SOMETHING NEW

En speciell dag idag.

Jag har köpt en ny vårjacka. Dra på trissor! Jag och klädaffärer går ju inte riktigt ihop. Ännu värre är det när jag verkligen ska ha något och söker efter något speciellt, då är det i princip kört innan jag ens ger mig ut i butikerna...jag hittar då alltså ingenting.

Min gamla jacka har hängt med både som vinter- och vårjacka och jag vågar knappt säga hur gammal den är...men den har iaf minst sju år på nacken.

Men idag hade jag turen med mig. Jag visste att jag ville in på Stadium eller Intersport och titta först. In på Stadium, där fanns en som kändes helt okej. Hängde den jackan bakom några andra så att den skulle finnas kvar om jag bestämde mig för att gå tillbaka. In på Intersport och det var ungefär samma utbud där, om något bättre. Det var till slut två jag hade beslutsångest för vilken jag skulle välja, men bestämde mig till slut för ingen av dom då det inte kändes helt hundra med någon av dom.

Tålamodet började lida mot sitt slut och jag var varm och började gnälla lite(sådär som barn gör när dom börjar tycka det är tråkigt). Men då i sista stund drar mamma fram en jacka, "den här då?"- frågar hon. Jag drar på mig den...och ungefär en sekund senare står jag vid kassan och betalar. Den kändes helt hundra! Riktigt skönt att ha en ny jacka.

Inga kommentarer: