tisdag 20 april 2010

GLASS

Är ledig idag. Riktigt härligt att vakna upp med detta strålande väder. Så här borde det vara varje dag!

När det är sådant här väder brukar jag oftast bli väldigt sugen på glass, iaf i början av våren/sommaren. Det är riktigt mysigt att köpa en riktigt god glass, gå ut i solen och antingen sätta sig någonstans och glo på folk eller strosa omkring inne i stan, alltmedans man mofflar i sig glassen som samtidigt smälter lite i solen också, vilket gör den ännu godare.

Apropå glassar. Det brukar ju komma några nyheter varje år. Jag har provat två av dom hittills, Magnum Gold och Solero pinapple. Magnum var god, men bli ingen favorit. Solero pinapple dissar jag totalt. Det var ananansbitar i glassen, och trådarna från ananasen stack ut när man bet på den. Nä, inget för mig.

Nu blev jag helt plötsligt väldigt sugen på Sias kulglass eller en mjukglass. Mmmmm...

Inga kommentarer: