tisdag 13 april 2010

NOLL

Nu börjar jag bli lite trött på mig själv som hela tiden drar ut på att plita ner något här. Har ju haft hela helgen på mig....finns inga ursäkter, bara orsaker = ingen kreativitet.

I söndags fick jag virus i min hemdator. Självklart drabbar det mig. Varför kan jag aldrig bli förskonad från allt sådant där krångel? En snäll kollega fixade till problemet igår samt rättade till Voddler-problemet som jag har dragits med också. Så nu mår min lilla fina dator bra igen.
-----------
Igår kväll fick jag ett ryck. Ett väldigt dumt ryck...som drog ut på tiden. Jag kände att jag ville baka bullar. Kanelbullar. På en måndagkväll!? Är jag helt rubbad?? Trodde inte det skulle ta så lång tid som det gjorde men det gjorde det förstås...och mer därtill. Det ska ju jäsas i två olika omgångar och hej och hå....klockan blev nog närmare halv elva innan jag blev helt klar. Tänkte jag skulle ta med bullarna till jobbet, men efter provsmakning ändrade jag mig. Helvete....torra kanelbullar! Jag som hade kämpat hela kvällen. Jag tycker dock att bullar brukar bli godare dagen efter då dom legat i en påse, och mycket riktigt, imorse smakade jag igen och det smakade bättre. Men dom var ändå inte på den nivå så jag skulle kunna ta med dom till jobbet...där vill man ju bjuda på det godaste. Får frysa in så länge.
-----------
Det är himla massa roligt på tv just nu. Många serier. För många. En del går samtidigt och då får man beslutsångest för vilket man ska titta på. Men...NU....nu har jag blivit tipsad på en superbra amerikansk sida där massor med serier finns tillgängliga helt gratis utan att man ska behöva ladda ner. Det finns även en del filmer att välja på, allt med varierande kvalitet.
Sidan heter http://www.tv-dome.net/, så om man har missat ett avsnitt eller eller vill titta i förväg innan det sänds i Sverige så är denna sida perfekt! Enjoy!

Inga kommentarer: