torsdag 6 maj 2010

CRAVINGS

Jag har fått nojja på tre saker. Saker man kan äta...förstås. Onyttiga? Ja, självklart, vad annars?

Jag brukar mycket sällan köpa chips eller liknande snacks hem. Men en dag i affären blev jag sugen på något. Något salt. Jag spanade in onyttighetshyllan och ögonen och smakcentrat i hjärnan fastnade på sombreros. Jäklar, vad goda dom är! Kan liksom inte få nog av dom....farligt!
Nya glassorter (i förpackning) kommer ideligen i nya smaker. Jag har nu prövat den senaste av Carte D´or´s senaste smaker "choco chip muffin". Första gången jag prövade den var nu i helgen som gick då det var så fint väder ute. Jag skopade upp glassen (med muffinsbitar och chokladsås i) i en skål och satte mig på min soliga balkong. Glassen smälte i solen och då blev den ju ÄNNU godare. Blir inte glass lite godare när det är soligt ute? Det tredje jag på senaste tiden har blivit mer och mer sugen på är mjölk! Det är ju inte lika onyttigt som de andra...och tur är väl det. Jag kan längta efter mjölk riktigt mycket, mer än jag kan göra efter något annat. Speciellt till vissa maträtter t.ex pasta.

--------------

Det senaste tillskottet på min Spotifylista är Shakiras låt "Gipsy". Hörde den i "Ugly Betty" där hon var gästskådespelerska och där den spelades. Kan inte få nog av den....än så länge iaf.

Inga kommentarer: