torsdag 27 maj 2010

SWEET MUSIC

Hemma sent ikväll efter lite uppträdande och repetition med kören. På söndag ska vi vara med och sjunga på invigningen av Elitloppet på Solvalla. Hoppas tv4 visar något klipp därifrån då vi är med, det vore kul.

Vi ska bl a sjunga nationalsången. Jisses, jag kan ju knappt texten till den, riktigt pinsamt. Men hur ska man kunna den egentligen? Hur många gånger sjunger man den i sitt liv, än mindre lyssnat på den? Måste träna känner jag.
----------
Tittar just nu på schlager-semin. Jag brukar hänga med ganska bra i alla inför-program och kolla in semifinalerna. Men i år har jag lyckats missa varenda program av olika anledningar. Har hört rykten om att första semin var totalt värdelös och att låtarna var dom sämsta någonsin. Måste ju säga att även i den andra nu ikväll inte är mycket bättre. Tycker dessa låtar inte håller speciellt hög kvalitet heller. Många kan ju inte ens hålla ton, och det är bland det värsta jag vet.
Varje år tror jag Sverige inte ska gå vidare, men det har vi gjort. Men i år tror jag verkligen det blir svårt. Det är många ballader och det gör att vi inte sticker ut, inte med den låten vi har. Men jag håller såklart tummarna.

Inga kommentarer: