onsdag 19 maj 2010

KÖREN

Som vanligt har jag inte hunnit med att skriva vad jag har tänkt.

Vi har haft både genrep och konsert med kören. Genrepet förra veckan tyckte jag gick sådär. Det kan vara jag som har alldeles för höga krav, men det var ändå några toner och lite annat som inte satt som dom skulle, och sådant kan jag bli riktigt irriterad på, speciellt om det är saker vi har övat på i många veckor innan.

I måndags höll vi konserten. 2000 personer i publiken och Sarah Dawn Finer som gästartist. Hon var som vanligt helt bäst och det var mäktigt att köra bakom henne. Vi sjöng "I remember love", "Moving on" och Tina Turner´s "Simply the best" med henne.

Det är dock något som händer på våra konserter. Det är som om alla skärper till sig den där sista biten och ger allt och är superkoncentrerade. Tyckte konserten blev riktigt lyckad och jag tror Gabriel tyckte likadant. Min favorit var "Moving on" och jag hoppas att vi hördes ordentligt, för ibland tyckte jag att instrumenten tog överhanden.

Bilder från i måndags, då vi efter konserten försökte tränga ihop oss(alla 950 av oss) så att vi alla skulle få plats på ett foto.

Inga kommentarer: