lördag 8 maj 2010

LÖRDAG

Idag har vi haft städdag med bostadsrättsföreningen. Inte något jag direkt ser fram emot, men det är något man ändå känner sig tvungen att delta i för att bidra med något här på gården. Jag gick ut och frågade vad jag skulle göra och fick tilldelat att jag skulle olja in träplanket som omger det övre garageplanet tillsammans med några andra. Perfekt, tänkte jag...jag gillar att måla/olja och man kan stå där för sig själv och arbeta. Det gick ganska smidigt och vi blev klara hyfsat fort.

Sen var dert dags för korvgrillning. Ibland kan det vara så jäkla gott med korv med bröd och idag var just en sådan dag. Smakade riktigt smaskigt! Efter en stund började det regna, och då var det ju ingenting vi kunde göra på gården. Skönt tänkte jag, då slipper man kratta.
---------------
I höst är det tre år sedan jag började dansa linedance. Under dessa tre år har min danslärare frågat mig några gånger om jag vill vara med på uppvisningar, men jag har alltid sagt nej och inte vågat. Men nu....nu har hon lyckats övertala mig. Så ikväll ska jag och några andra ur gruppen dansa tio st danser (som har kortats ner i tid) på ett företagsevent. Jag börjar ångra mig nu....shit....kommer få en blackout. Men, men....det finns inget jag kan göra nu. Det är bara att åka in och dansa järnet!
Klockan går, så nu måste jag göra iordning mig för att åka in. Önska mig lycka till!!

Inga kommentarer: