fredag 21 maj 2010

TAKVÄDER

Äntligen är solen här!
Som jag har längtat efter dessa dagar då man gick och pulsade i snön och trodde aldrig att man skulle få se gröngräset igen. Hade nästan gett upp hoppet.

Idag var den första dagen iår då vi satt uppe på terassen på jobbet under lunchen. Ska bli skönt att få lite färg i nyllet efter denna långa och envisa vinter.
-----------
Igår hade vi "lekdag" med jobbet. Vi åkte ut till Vaxholms fästning, Kastellet, och delades in i lag. Varje lag fick en mobiltelefon och en väska med hjälpmedel i (t.ex ficklampa och kikare). Via mobilen fick man sms med antingen frågor eller olika uppdrag som man skulle utföra runt om på ön. Man skulle sedan sms:a tillbaka de svar man tog reda på, och på så sätt få fler frågor och uppdrag. Allt sköttes med mobilen.
Jag som brukar vara skeptisk och ganska grinig när vi ska ut på sådana här tillställningar tyckte detta var riktigt roligt. Det var ett coolt system med mobilen och uppdragen var varierande och roliga.
-----------
Nu kollar jag på "Andar, finns dom?"(Ghost Adventures) på tv4 Fakta. Varför? Varför gör jag det? Dels tror jag inte på sånt och dels så blir jag så jäkla livrädd när jag tittar på det att jag går upp upp och tänder alla lampor i lägenheten. Men det är ändå något som drar mig till sådana program. Jag kan bara inte låta bli att sitta och glo på dessa skuggor, fotsteg och ljusbollar som dessa killar i programmet ser och hör.
Få väl somna på soffan ikväll....

Inga kommentarer: