söndag 26 september 2010

LAT

Nu sitter jag här. Vid köksbordet.
Fick en liten "pik" att jag inte bloggat på länge. Den hjälpte nog till att jag sitter här nu. Jag har varit mycket blogglat denna vecka. Ibland blir det så bara.

Orsaken till denna torka är väl kanske att det inte har hänt så mycket. Jag kan ju dock skriva om serier och filmer i det oändliga, men det är kanske tråkigt att läsa för andra.....I don´t know.

Jo, ett genombrott för mig har faktiskt skett denna vecka.
I våras köpte jag en ny lite tunnare jacka. En vår- och höstjacka kan man väl kalla den. Dock något för liten då jag inte kunde knäppa den. Men jag älskade den så mycket när jag provade den så jag sket i det. Nu i veckan prövade jag på skoj om jag kunde få igen jackan med dragkedjan....och till min stora glädje gick den igen!! Tjohoo! Mitt envisa kämpande med vikten har visat resultat, vilket känns väldigt skönt. Nu är det bara att fortsätta. Jag har ju ett antal plagg i garderoben som ligger och väntar på mig.
--------
Jo, lite serienytt dårå.
Grey´s anatomy hade säsongspremiär i USA i torsdags förra veckan. Jag har sett första hälften av det avsnittet, för själva mediespelaren på den sidan jag tittar på håller på och krånglar och stannar hela tiden. Ska kolla klart under veckan som kommer tänkte jag.

Bones har även haft säsongspremiär, och det avsnittet lyckades jag se utan några problem. Tycker Bones är en av dom bästa serierna som visas just nu. Den håller fortfarande och den är inne på sin sjätte säsong. Beror nog mycket på kemin mellan huvudpersonerna som är helt fantastisk.

Imorse på kanalen Star såg jag ett repotage om en ny serie som hade premiär i måndags förra veckan i USA, "The Event". Av en slump läste jag på aftonbladet om just den serien, och den visades på SVT 1 ikväll. Den var riktigt bra. Jag brukar ha svårt när filmer eller serier hoppar fram och tillbaka i tiden, men nu gick det bra. Dom hade gjort det såpass tydligt att man hängde med hela tiden. En av mina nya favoriter, Jason Ritter, har en av huvudrollerna. Flera andra kända ansikten syns också. Ser fram emot söndagkvällarna lite mer nu.

Idol.
Ja, min favorit gick vidare. Tack för det!

Inga kommentarer: