lördag 29 januari 2011

RÖRIGT

Det känns väldigt rörigt omkring mig nu. Det känns som att jag inte riktigt har någon kontroll. Det är för mycket att hålla reda på. Så känns det.

Jag har inte ägnat en enda minut åt att packa än. Eller att förbereda packningen. Rent fysiskt alltså. I huvudet har jag tänkt lite mer, men även där är det ingen direkt ordning. Känner att det börjar bli dags att ta sig i kragen nu. Skärpning! Måste hinna tvätta det som jag ska ha med mig. Bära ner väskan från vinden måste ändå vara det första steget.

Japp, imorgon. Det blir tvätta- och förbereda packningsdagen.

För att öka rörigheten ytterligare så är det även rent allmänt stökigt här i lägenheten. Jag gillar inte när det är det. Det är ju ännu värre då det är mer att tänka på inför resan. Okej, det blir alltså att städa imorgon också. Känns som att just det kommande dygnet gärna kunde innehålla några fler timmar så jag hinner med allting.
---
Bilden är från South Beach i Miami där vi kommer bo i fyra dagar innan vi går på båten. Hoppas innerligt att det blir fint väder!

Inga kommentarer: