fredag 9 juli 2010

ÅKA BORT

På måndag åker morsan och jag till Ullared. Ja, mitt i industrisemestern och antagligen packat med folk, men vi kommer trotsa det.

Sökandet efter stuga tog faktiskt inte så lång tid. Vi har båda några krav på stuga och eftersom min katt Mimmi ska följa med så måste det även vara ett ställe som tar emot djur.

Efter lite sökande i närheten av Ullared så hittade vi, vad det ser ut som, ett jättemysigt ställe som heter Örnatorpet gästranch. Det ligger ca 2 km utanför Ullared. Perfekt, tänkte vi och bokade direkt. Jag trodde inte det skulle vara ledigt dom dagar vi ville, men det var det. Jättefina, mysiga stugor mitt i naturen och blir nog skönt att komma hem till när vi har brottats med folk och kundvagnar inne på Gekås.

Börjar så smått tänka lite på vad jag ska ta med mig. Sist vi åkte till Gotland så var hela bilen full med saker. Det lär väl se likadant ut nu. Egna sängkläder, kylväska, kläder, kattlåda, kattmat och förstås katten. Hon är inte jätteförtjust att åka bil, men vi får göra en del stopp på vägen så hon får lufta sig lite.




Detta är stugan vi kommer
bo i. 32 kvm.











En fin grillplats.

Inga kommentarer: