torsdag 22 juli 2010

SKITIGT

Jag ska verkligen inte tjata mer om värmen nu. Jo, bara EN gång till. Idag har jag nog svettats lika mycket som jag gjorde sammanlagt hela förra sommaren. Satan i gatan vilken värme det är. Jag hoppas faktiskt på en riktigt regndag nu. En dag då lite lägre temeraturer gärna får visa sig.

Nog om det.

För några veckor sedan (okej, ganska många...kanske t.o.m månader) så blev min dammsugspåse full. Totalproppad. Då tänkte jag för mig själv att jag skulle beställa påsar från www.dammsugspåsar.se . Sedan dess har tiden gått...och gått....och gått...och gått. Med det menas med att jag innan i tisdags inte beställt några påsar, vilket betyder att det är vääääldigt dammigt hemma hos mig nu. Sådär så man helst inte vill ha in några andra människor då dom kanske skulle kunna bli allvarligt sjuka av att andas in alla dammpartiklar.

Men i tisdags så tog jag mitt förnuft till fånga och dagen efter låg mina påsar i postfacket. Mycket snabb service måste jag säga.
Så nu står dammsugaren i hallen, reda att användas med en ny påse. Nu gäller det bara att samla styrka till att släpa runt dammsugaren och bereda sig på att....ja, precis....svettas som en gris!

Inga kommentarer: