måndag 5 juli 2010

GÅRDAGEN

Idag är den första "riktiga" semesterdagen. Dagen då man verkligen kan känna sig ledig, eftersom man kan tänka på dom stackars satar som fortfarande är på jobbet.

Igår var jag ute på min första riktiga motionscykeltur utomhus för iår. Kanske inte var en så smart idé såhär i efterhand, eftersom jag sedan i fredags känt mig konstig, tjock i halsen och tung i huvudet. Men igår eftermiddag kände jag mig ganska okej och satsade på en skön tur. Men efter ca fem minuters flåsande på cykeln kände jag direkt att det kittlade i halsen, och började hosta. Men jag trotsade det och fortsatte och var ute i ca 45 min.

Efter cykelturen samt middag roade jag mig med att se klart alla avsnitt av "Ugly Betty" på www.tv-dome.net. Serien har tyvärr gått i graven så det var dom allra sista avsnitten, men det var intressant att se dom i en följd. Det var ett värdigt slut på den fula Bettys äventyr, som såklart blev en vacker svan på slutet.

Inga kommentarer: