lördag 24 juli 2010

TWILIGHT

Igår hade jag en slappardag. Jag måste ha sådana ibland. En dag där jag gör absolut ingenting.

På en sådan dag brukar jag oftast titta på film. Överraskande? Nej, inte speciellt.
Under ett par års tid har det varit en ganska stor hype kring Twilight-filmerna. Jag har inte riktigt förstått hela uppståendelsen kring dessa vampyrfilmer och har inte känt någon lust att titta på dom överhuvudtaget. Har mest tyckt att dom är riktade till tonåringar.

Men sedan jag såg filmen "Remember me" (som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg) där Robert Pattinson spelar ena huvudrollen (som alltså är med i Twiligt-filmerna), har jag haft i tankarna att jag kanske skulle ta och se dessa vampyrfilmer. Det skadar ju ingen.

Så igår såg jag både första och andra filmen efter varandra. Mitt betyg är....helt okej. Jag hade rätt om att dom är riktade till dom yngre, men det var en del häftiga scener som jag satt och klurade på hur dom hade gjort för att få till dom. Det var dock mest kärlekshistorien mellan den mänskliga Bella och vampyren Edward som stod i centrum, och vem är inte svag för kärlekshistorier...

Jag tyckte att dom var såpass bra och fastnade återigen för Robert Pattinson att jag nog skulle vilja gå och titta på den tredje filmen som går på bio just nu. Kanske gör det under veckan som kommer.

1 kommentar:

Mia test sa...

TEST