torsdag 15 juli 2010

HEMMA

Home - at last!

Ullared under industrisemestern - been there, done that! Det var faktiskt inte så farligt som jag befarade, anträffande hur många människor som skulle vara där. Självklart var det apmycket folk, men det gick iaf att uthärda. Visst var det det sådana som bara ställer sina vagnar hur som helst och går omkring i en bubbla som om dom vore ensammast i hela varuhuset, men det är bara att ta en djupt andetag och gå vidare.

Roligast var hur som helst att gå omkring på barnavdelningen och titta på kläder till Busis. Där kunde vi ha gått omkring länge, länge...men efter att vi hittat det vi sökte efter gick vi till slut vidare.
--------
Jag har precis nu bytt sängkläder och hängt upp en tvätt. Två sysslor som inte är så jätteansträngande i vanliga fall. Men nu, under en av Sveriges varmaste perioder någonsin, gör det en totalt genomsvettig. Det är helt sanslöst vad varmt det är. Det känns som om jag är ensamast i hela Sverige om att gå runt och vara konstant svettig, men jag tror faktiskt inte att jag är det...

Balkongdörren är nu vidöppen och fönstret är öppet i sovrummet och det känns inte någon som helst skillnad. I vanliga fall brukar jag stänga ganska tidigt för att undvika att äckliga monster, såsom harkrankar, flyger in och ska döda mig, men nu är det ju stört omöjligt. För att jag överhuvudtaget ska kunna somna måste det komma in luft här.
Får se hur insomningen går....

Inga kommentarer: