måndag 24 augusti 2009

BIGGEST LOSER

I våras följde jag en realityserie som heter Biggest loser. Den gick på kanal 5 på lördag- och söndagmorgnar. Nu är det en ny säsong och den började i lördags.
Serien handlar alltså om överviktiga, riktigt överviktiga, människor som i en tävling ska gå ner i så mycket som möjligt i vikt.

Jag vet inte riktigt vad jag fastnar för i denna serie. Jag tror det att det är deras vilja och styrka som jag förundras över. Att människor som i vardagliga livet bara har tappat fästet på nåt sätt och äter nästan sig själva till döds, och får en chans till ett nytt liv.

Som jag alltid gör i alla serier går jag händelserna i förväg och kollar hur det har gått för dom och vem som vann. Det är sådana förbluffande resultat av viktminskningar att man knappt känner igen vissa personer efteråt.

Här är en tjej som är med i denna säsongen.

Inga kommentarer: