torsdag 13 augusti 2009

MINNEN

Ibland blir jag lite nostalisk och tänker tillbaka på barndomen. Farmor och farfar bodde ute på Värmdö och där var jag ganska ofta. Såklart blev man väldigt bortskämd av farmor, som sig bör när man är barnbarn. :-)

Hon och jag cyklade iväg till Siggesta gård som ligger rätt nära där dom bodde, tittade på hästarna och åt glass. Mysigt, tyckte jag.

Jag lekte mycket med min dockvagn och docka (vad annars?) och med deras hund Dacke (eller Dagge, som jag kallade honom...kunde inte säga Dacke). Till frukost brukade jag äta bröd som jag doppade i mjölk och slevade i mig med sked, låter inte särskilt aptitligt, men det var så jag gjorde ute hos farmor, och ingen kunde ändra på det.

Farmor var en härlig kvinna när jag var liten. Hon var rolig och man kunde skoja med henne. Kom ihåg vid ett tillfälle då jag hade min intensivaste älska-MacGyver-period. När vi satt och tittade på ett avsnitt och jag bedyrade hur snygg han var så sa hon plötsligt "tänk dig en natt med honom". Att höra det från sin farmor i min ålder var roligt!! Hon var cool!

Apropå Macgyver, ser att jag glömde ge "Dagens tips" igår. Då gör jag det nu, i nostalgins tecken.

Dagens serietips
MacGyver

Inga kommentarer: