torsdag 13 augusti 2009

SPEKTAKEL

Idag har jag varit mycket kreativ på jobbet. Det är så skönt med sådana dagar. Man känner sig duktig och lite stolt över sig själv. Nu låter det som att dessa tillfällen är väldigt få, men det är dom inte. Men vissa dagar, då har man presterat det där lilla extra. Det är ändå första veckan efter semestern och många går omkring som trötta zombies.

Skolan drar nu igång så smått och snart kommer horderna av nya som gamla studenter att "patrullera" på området. Det är den s.k nollningen och mottagningen av alla förstaårselever. Vilket spektakel. Undrar verkligen om jag skulle vara med på något sådant tjafs om jag skulle börja som elev. No frickin´ way!

Visserligen får "nollorna" en introduktion av skolan och dom äldre eleverna visar dom området. Man ser många killar (av dom gamla eleverna) som odlat skägg och mustasch under vår/sommaren för att dom ska ha det under mottagningen. Skälet till det är att "nollorna" inte ska känna igen de personer som har utsatt dom för olika hemska lekar. Dom rakar alltså bort det efter allt spektakel är slut.

Hur som helst, det är roligt att ha mycket att göra på jobbet. Man blir piggare och tiden går fortare. Snart är det jul hörni! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kan man äntligen lämna kommentarer... Va roligt! Kul att du äntligen börjat blogga... Kul att läsa lite tips, men även andra saker...

Kram Camilla

Peter sa...

Ja du....film,film o åter film, lär man ju få läsa här...plus bebisar dårå. Kul med ytterligare en blogg att " följa" , även om jag kanske inte slaviskt följer alla andra vänners o bekantas, men det e kul när man har långtråkigt.

Ett av dina första inlägg var ju om USA, o att ni skulle köpa en bra kartbok...skippa det, bjud med mig istället, jag hittar!!!...speciellt i Cali,ler..

Glöm för allt i världen inte att ta med din mamma till La Jolla, mitt paradis på jorden du vet,ler..

Kraaam