måndag 24 augusti 2009

PRISON BREAK

Ikväll går en av tidernas största och bästa serier i graven. Många har fängslats(!) av deras kamp mot rättvisan, både innanför och utanför gallren. Karaktärer som T-bag, Bellick, Kellerman och Mahone har fångat publiken, då framförallt genom suveränt skådespel.

Jag pratar förstås om den fenomenala serien Prison Break.

Bara att komma på själva storyn till serien. Jag skulle vilja sitta som en fluga på väggen när dessa manusförfattare sitter och diskuterar och skriver avsnitten. Vad säger dom, vad tänker dom, hur kommer dom fram till det som sedan visas.

Att välja en nästan helt okänd kille som huvudkaraktär var modigt, men såklart blev han superstjärna över en natt. Serien slog igenom som ingen annan då den började. Alla tittade på den och alla pratade om den.

Jag kommer sakna den och längtar efter en samlingbox av alla säsonger!

2 kommentarer:

Marlie sa...

Jag har inte sett ett ända avsnitt !! :)

Vet inte ens vad den handlar om, om jag ska vara riktigt ärlig :)

Kramis

Peter sa...

Världens i särklass bästa serie!!!!!!

Lite sorg nästan att den nu är över...skulle kunna följa dem i flera år framöver...Tragiskt slut, men det var ju rätt väntat ändå!!