lördag 9 januari 2010

JULEN BORTA

Det blev inte den lugna innedag som jag ville. Morsan är sjuk så jag fick "order" om att uträtta en del ärenden, dels att åka till mormor och hälsa på. Det gick bra och jag satt där och samtalade med henne och de andra gamlingarna ett tag.

Nu så, nu är alla julsakerna bortplockade. Känns bra. Men jag saknar min runda röda boll som hängde i balkongfönstret. Den gav ett så mysigt rött sken...men, men...får vänta tills nästa jul. Får skapa annan mysstämning med levande ljus istället.

Zappade förbi en film på tv med Leonardo DiCaprio. Leo är nog den skådis jag har sett flest filmer av sen han fick sitt genombrott. Första gången jag såg honom var i serien "Growing Pains"(lökiga översättningen på svenska var "Pappa vet bäst"), och då var han bara 17-18 år. Han har växt till sig ordentligt och efter hans genialiska och absolut högst trovärdiga gestaltning av Arnie Grape i "What´s eating Gilbert Grape" var hans framgång ett faktum.

Jag blev nyfiken på vilka filmer han kommer göra framöver och gick därför in på imdb.com för att titta. Det visade sig att han har 27 filmprojekt "in development"!! Vissa är så långt fram att dom inte en har fått någon titel utan står som "untitled". En annan av filmerna är "The Neverending story", och det låter intressant. Ska dom göra en remake av den gamla tro eller kan det vara en helt annan, ny film?

Inga kommentarer: