måndag 25 januari 2010

TIDEN

Tiden går fort. Man har alltid hört sedan man var liten att tiden går fortare ju äldre man blir...mmm, visst sa man då och trodde inte det var möjligt. Men vips, så blev man vuxen och blev rätt så snabbt motbevisad. Tiden går fortare....och fortare. Bra för mig eftersom jag vill bli äldre.

Ett bevis på att tiden går fort är att min mamma fyller 60 år i år. Dagen som jag alltid tyckt ligga lååååångt där framme kryper nu så sakta fram och blir verklighet. Nu är mitt stora uppdrag, som ensambarn, att hitta på något extra roligt för henne denna dag. Problemet är vad? Jag vet att hon kommer ta ledigt, vilket jag också kommer att göra, så vi har en dag på oss. Har kollat runt lite på liveit.se på olika sorts upplevelser...men det är inte så lätt att välja något. Hon är rätt kräsen, min mamma...och eftersom jag är ensam så får det heller inte vara för dyrt.

Jag hittade dock en grej som skulle vara kul, Zorbing. Man spänns fast inuti en stor boll som sedan rullas ner från en backe. Snurrigt och vansinnigt kul kan jag tänka mig, men det är nog en väldigt kort upplevelse. Annan annan grej är tandemskärmflyg, där man "seglar runt" i luften och kan njuta av utsikten.

Ja, hur som helst är det svårt att hitta på något som passar damen. Någon som har något annat förslag? Det mottages varmt...

3 kommentarer:

Stina sa...

Varför inte bara ta en dag på ett spa? Få lite massage och bara ta det lugnt ;D Alltid uppskattat!

Stina sa...

Ja visst är det. Men allt hänger ju på hur mycket action man vill ha. Livit har ju även massa varianter av provsmakningar med champange, vin och mat, bara vin, vin och ost, öl, whiskey, chocklad m.m. ;) Det är bara att välja och vraka, det är ju inte så farligt dyrt heller.

Mässan vart inte av för det var så många företag i norrtälje trakten som konkat nu under förra året eller håller på att konka nu. Så vi kunde inte få ihop dom utställarna vi ville ha o.s.v. Därför..trist :( men skönt ;)

Nettan sa...

http://www.årspresenter.se/

Är en länk med massor av roliga presenter!

Du är så välkommen att komma över någon dag och titta irl!

Kraaaaaaam