onsdag 13 januari 2010

OLD BITCH?

Det är inte ofta jag åker tunnelbana. När kören och dansen börjat blir det ett par gånger i veckan, och jag lyckas alltid på något sätt hamna bland jobbiga snacksaliga typer som sitter och pratar högt och ljudligt i mobiltelefon heeeela vägen hem.

Igår när jag åkte hem från dansen klev det på en tjej i tidig tjugoårsålder som hade mobilen i ett stadigt grepp tryckt mot örat och var väldigt inne i en diskussion i vad som lät med en kompis. Hon hade en ganska ljus och gäll röst och pratade som alla i den åldern verkar göra; hon ba, han ba, du vet den där killen, liksom, liksom osv. Otroligt irriterande och som en tyst protest tog jag upp min mobil med hörlurar och började lyssna på radio.

Jag inser nu att jag låter som en gammal kärring, men det skiter jag i. Jag tycker helt enkelt det är respektlöst mot andra människor runt omkring att prata högt och om saker som egentligen inte angår någon annan än dom själva. Man vill ju bara ha en lugn resa hem....

Inga kommentarer: