torsdag 26 augusti 2010

AJ, AJ, AJ

Igår gjorde jag illa mig. Fysiskt. Jag var lite klantig.

Jag stod och skar grönsaker och använde min nya vassaste kniv som vi fick från jobbet som sommarpresent. Jag visste att det skulle hända någonting vid något tillfälle, det går ju nästan inte att undvika. Men på detta sätt...aj, aj, aj.

Jag tog en ny gurka med plasten på. Sen skulle jag bända upp plasten med kniven, råkade slinta och körde in kniven under pekfingernageln. SATAN!!

Alltså, tankarna innan jag förstod vad som hade hänt...dom går inte att beskriva. Under någon millisekund trodde jag nästan att halva fingret hade gått av, men så var det ju förstås inte. Jag har dock väldigt låg smärttröskel, så det gjorde ju ont så in i h-e. Blod ymnade ut, men i mitt huvud och i mina tankar var det som om det bara forsade och aldrig tog slut.

In med fingret under kallvatten. Det tog en stund innan det avtog. Sen var det helt okej. Gjorde inte så ont efter en stund och inget plåster behövdes.

Idag syns det nästan inte, endast lite rött under nageln och det ömmar lite. Kan till exempel inte skriva på tangentbordet med fingret, som jag brukar göra.

Om ni undrar....ja, jag bytte kniv till en mindre och mindre vass efter detta trauma.

Inga kommentarer: