tisdag 17 augusti 2010

BACK TO REALITY

Jaha, då har man ikväll klarat av första danspasset för terminen. Eller danspasset känns som fel ord. Det låter som värsta avancerade koreografin med högt tempo. Visst, linedance är inte lika jobbigt som ett vanligt danspass, men det är heller ingen dans på rosor. Det är riktigt jobbigt, speciellt i dom mer snabba danserna. Svetten rann på alla som var närvarande, men det sket jag fullständigt i för det är ju så jäkla kul! Vi dansade igenom alla gamla danser från i våras och det gick hur bra som helst. Minnet svek mig inte.

Nu har jag även vaknat ur bubblan som jag skrev om förut. Bubblan som omgav mig på jobbet de första två veckorna. Men nu, i måndags, fick man veta att man levde. No more bubble, kan jag säga. Nu är verkligheten här igen. Välkommen!

Den spännande historien om min tv fortsätter. Ikväll när jag kom hem satte jag på tv:n. Efter någon minut så släcktes den ner på något sätt, som om någon hade stängt av den med fjärrkontrollen, men nästan lika snabbt kom igång igen av sig självt. Mycket märkligt. Dom röda strecken är kvar, och i vissa lägen kommer jag på mig själv att sitta och stirra på dom, och inte på filmen/serien. Liiiite sådär irriterande.

Imorgon börjar träningen på jobbet. Alltså den som vi gemensamt har med avdelningen en gång i veckan, dom som vill vara med. Denna termin har vi inte bara Easyline, utan ska göra lite olika pass varje gång. Imorgon ska vi tydligen först spinna i 25 min och efter det köra Easyline i 25 min. Jag kom bara på ett ord för det....DÖD. Jag kommer nog inte vara pratbar efter det. Men jag hoppas det går bättre än vad jag har föreställt det i mitt huvud.

Just det....kladdkakan med lakrits gick hem bland kollegorna! Jag provsmakade endast när den hade kommit ut ur ugnen och då tyckte jag den var sådär. Hade väntat mig godare resultat. Men av erfarenhet vet jag att vissa bakverk smakar betydligt bättre dagen efter. Men jag smakade aldrig på den dagen efter, jag gick och tränade istället!

Nu: göra frullemackor och hänga upp tvätt. Sen kudden.
Over and out.

Inga kommentarer: