torsdag 5 augusti 2010

KCAL

Imorgon är det fredag! Äntligen. Första jobbveckan efter semestern tycker jag alltid är en ren pina. Jag vill bara vara mera ledig. Men veckan har på något sätt ändå gått ganska fort, som tur är.

Idag blev det sittning på motionscykeln här hemma igen! Denna gång hade jag ingen förutbestämd tid, utan ville gå på känsla. Men som vanligt måste jag ju alltid överträffa mig själv och jag trampade i hela 63 minuter. Ja, i en timme och tre minuter! Det kändes i arslet kan jag säga. Jag kom upp i 250 kcal.

Det verkar vara skillnad på kaloriräkning beroende på cykel. På jobbets gym kan man komma upp i ca 10 kcal/minut beroende på vilken belastning och fart man håller. Det gör ju att man kan komma upp till 500-600 kcal på en timme. Vilken skillnad mot 250! Ja, ja...spelar ingen roll. Jag är bara glad att jag har kommit igång.
--------
Jag har börjat titta på en ny mobiltelefon. Åh, vad jag vill ha en ny. Den jag suktar efter är Samsung wave S8500. Jag har hela tiden varit lite motsträvig för Iphones och Androidmobiler, men jag börjat vekna lite. Får se om jag slår till lite senare i höst.


Inga kommentarer: