måndag 16 augusti 2010

MÖRBULTAD

I lördags var det dags för möhippa för bästaste Camilla. Jisses, vad kul vi hade. Men vi höll ju på att svettas bort! Vilken värme det var. Men det var det såklart värt, för det blev en väldigt lyckad dag och alla hade riktigt roligt.

Vi rörde på oss väldigt mycket under dagen, både under fyrkampen och genom promenader (en som kanske var lite onödig). Så när jag vaknade i söndags kunde jag knappt ta mig ur sängen. Jag hade en lätt huvudvärk och kände mig i princip mörbultad i hela kroppen. Nästan som om jag var bakis, vilket jag absolut inte var, då jag mestadels endast hade druckit vatten och alkoholfri cider hela dagen. Senare under dagen hittade jag även några blåmärken på vänster arm. Det kan gå vilt till på en möhippa! Söndagen spenderades alltså i....just det, soffan.

I liggläge i soffan började jag titta på serien Human target, som har premiär på torsdag på femman. Jäklar, vad bra den är!! Jag har nu sett sex avsnitt av den. Äntligen en bra actionserie med en riktigt bra huvudrollsinnehavare, som jag skrev om förut, Mark Valley. Hoppas den får leva vidare i USA och inte läggs ner som så många andra serier har fått göra.

Av några tjejer på möhippan fick jag även veta att nya Karate kid-filmen var väldigt bra och värd att se. Så den ska jag se snart hade jag tänkt.

När jag kom hem idag och satte på tv:n blev jag lite orolig. Bilden började flimra lite och skifta mellan ljus och mörk bild. Sedan några veckor tillbaks har även små tunna röda streck visat sig över hela skärmen (kallas det skärm på tv?) då det är en väldigt mörk bild på tv:n, och dom har blivit mer markanta med tiden. Jag har inte tänkt så mycket på de röda strecken, men sedan jag såg ljusskiftningarna idag börjar jag nästan tro att min kära tv har gjort sitt. Då kanske man får ett skäl till att äntligen köpa en ny tv?

Inga kommentarer: