torsdag 12 augusti 2010

BAKE A CAKE

På tisdag nästa vecka börjar linedancen igen. Det är lite smygstart då vi tränar på dom danserna vi lärde oss i våras. Den "riktiga" terminen börjar om ett par veckor.

Det är samma sak varje gång när vi går igenom dom gamla danserna...man tror att man har glömt varenda steg i alla danser. Självklart är det inte så och det har man lärt sig nu efter tre år.

Men det skulle ändå vara bra att träna lite innan här hemma. Så man vet ungefär hur varje dans börjar och om man vet det, då börjar minnet nämligen gå tillbaks och hitta alla stegen igen. Det får bli på lördag eller söndag.
--------

Jag har på senaste tiden kommit in i värsta bakhumöret. Jag vill baka massor med saker. I söndags bakade jag två saker. Den första var kladdkaka med center istucket i smeten och jordnötter täckta i smält choklad på toppen. Tänk Snickers. Den blev asgod! Sen blev jag sugen på att göra kakor. Jag gör inte så ofta kakor eftersom det krävs lite planering och tid i och med att degen ska ligga i kylen ett tag. Men i söndags hade jag tid. Efter att ha tittat igenom min kakbok bestämde jag mig för Chocolate chip cookies. Tyvärr misslyckades jag helt. Vet inte varför, men dom blev inget goda alls! Blä.

Nu ikväll tänkte jag ge mig på kladdkaka med lakrits i. Mmmm, låter mumsigt. Ska ta med mig till jobbet imorgon, tänkte jag. Jag har köpt massor med Kick-lakritskolor som jag ska skära i små, små bitar och ha i smeten. Återkommer om resultat.
Här är kladdkakan med center och jordnötter.

Lakritskladdkaka.

Bilderna tagna från nätet.

Inga kommentarer: