fredag 6 augusti 2010

UP IN THE AIR

Jisses, vad trött jag är. Helt slut. Klockan är halv sju och jag kan lätt somna på fem minuter nu. Men det är alldeles för tidigt. Måste tvinga mig att vara vaken några timmar till. Kanske ska sätta på en film och glo på datorn en stund. Det är ju bara skräp på tv, som vanligt på fredagar.

Jag har flera filmer på datorn som jag inte har sett ännu, en av dom är "Up in the air" med George Clooney. En film som fått mycket bra kritik och varit nominerad och/eller vunnit flera priser. Jag har aldrig direkt gillat George Clooney (inte ens i Cityakuten), men måste ändå medge att han är en bra skådis. Om det blir pissväder imorgon så kanske jag tittar på den. Känner att jag nog är för trött att sätta på en film just nu.

En film jag såg i helgen var "Sex and the city 2". Jag är nog den sista, av alla som gillar just den serien och första filmen, att se denna. Den var bra. Jag hade förväntat mig att den skulle vara sämre eftersom jag hade hört av andra att den inte var så bra. Jag gillade att filmen mestadels utspelade sig i Abu Dabi, och inte bara i New York.
------
Just nu sitter jag och kollar youtubeklipp om Samsung Wave. Ja, jag suktar mig själv nu. Undrar hur länge jag kan hålla mig från att köpa den? Har läst lite recensioner om den och majoriteten ger bara plus, men sedan finns det ju alltid någon som hittar "fel" här och där.
------
Idag var jag lite osäker på om jag skulle träna på jobbets gym eller inte. På eftermiddagen körde det ihop sig lite på jobbet, så jag bestämde mig för att skippa gymmet och istället cykla hemma. Men det blev ändrade planer ändå. En kollega kom in och sa att han skulle gå ner, och manade på mig lite att följa med. Sagt och gjort, jag gick ner till gymmet...och glad är jag för det. Jag tänkte bara köra styrketräning idag, eftersom jag hela veckan bara har gjort kondition. Men jag kan inte riktigt hålla mig ifrån konditionsmaskinerna, så det blev lite blandat.
Plan för ikväll: somna på soffan. Jäklar vad skönt det är...

Inga kommentarer: