fredag 12 mars 2010

DARKNESS

Jag kan fortfarande knappt gå. Om jag suttit still en längre stund för att sedan gå upp får jag gå som en gammal tant innan benen(musklerna) fattar vad dom ska göra. Det är ju inte klokt. Ja, ja...hoppas nästa vecka inte blir likadan bara.

Kanal 5 har kört igång en ny serie som heter "Dating in the dark", där tre killar och tre tjejer ska träffa varandra i totalt mörker. Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar programidén starkt. Allting som har med människor psykologi att göra tycker jag är mycket intressant. Här spelas det på att man lär känna varandra först, och därmed är första synintrycket borta och man kan bara känna sig till hur hår, kläder och annat känns på den andra personen.

Lite töntigt blir det ändå. Stela svenskar som ska ta på varandra. Vissa hånglar dock upp varandra ganska snabbt, men kan sedan dissa personen i slutet av programmet då man får se den andre i tio sekunder.

Det vanligaste är väl att dom flesta målar upp en bild i huvudet på hur den andra personen ser ut, och när det sedan visar sig att den bilden inte alls stämmer överens så blir det helt fel...i form av besvikelse kanske.

Jag skulle vilja se den amerikanska versionen. Tycker amerikanarna mestadels producerar bättre programversioner än vad svenskarna gör.

Inga kommentarer: