tisdag 2 mars 2010

KÖRREP

Igår avklarades terminens andra körrepetition. Jag var där själv eftersom mina körvänner inte kunde komma, och då blir hela upplevelsen där något tråkigare. Men det var dock inte det som gjorde att mitt humör åkte ner till den allra lägsta nivån. Det var när jag såg vilken kvällens nya låt var då jag totalt bara ville sjunka genom golvet. Lisa Nilssons gamla hit "Varje gång jag ser dig" är bland dom värsta låtar jag vet....i hela musikhistorien....och den skulle vi sjunga med kören.

Vet inte riktigt vad det är för något som jag inte gillar med låten, men jag avskyr den bara. Kanske en av orsakerna är Lisa Nilssons röst, har himla svårt för den. Men efter att vi sjungit refrängen trestämmigt så måste jag medge att VI gjorde att det lät hyfsat bra. När vi sedan skulle gå igenom verserna var jag helt lost. Jag hade knappt hört låten innan(endast refrängen) så verserna var väldigt krångliga för mig, och jag kände mig väldigt oengagerad när vi skulle gå igenom dom.

Men vad kan man göra? Alla låtar som vår kära körledare väljer kan ju inte alla 950 personer vara nöjda med. Så är det bara. Det är bara att bita ihop och göra det bästa av det.

Kvällens glädjande besked var att Sarah Dawn Finer ska vara med på körens konsert i maj. Mycket bra! Hoppas få sjunga ett par riktigt bra låtar med henne, får se vilka det blir.

Inga kommentarer: