måndag 29 mars 2010

NY KANAL

På torsdag lanserar Canal+ en ny kanal, Canal+ Series. En kanal med med bara serier. Välkommen, säger jag!!! Äntligen alla bra serier samlade på en plats, och det bästa av allt är att det är helt reklamfritt. Så. Jävla. Skönt.

Förutom att alla gamla serier fortsätter att rulla i den nya kanalen (House, Heroes, Mercy m.m) så börjar det en hel del nya serier. Jag ser framförallt fram emot "How to make it in America". Vet inte så mycket om den än, men det jag vet är att Bryan Greenberg är med och honom gillar jag. Han spelade den unga pappan Jake i "One tree hill" och har även spelat i filmen "Prime"(astöntiga översättningen "Nära och kära) mot Uma Thurman...en riktigt bra film!

En annan seriepremiär är gamla serien "V" som dom har gjort en remake på. Kollade på den när jag var yngre och fashinerades av dom onda ödlorna, speciellt när dom drog av sig skinnet!Känner mig väldigt tveksam till denna nyinspelning, gissar på att den inte kommer vara så långlivad. Verkar bara vara B-skådisar, bl.a Scott Wolf, ni vet han om spelade mellanbrorsan Bailey i Ensamma hemma. Första avsnittet ska jag nog försöka se iallafall.

En till serie som har premiär är krigsserien "Pacific" som är producerad av Tom Hanks och Steven Spielberg. Serien är tydligen den mest påkostade någonsin och kostar 20 miljoner dollar att göra....per avsnitt! Har alltid haft lite svårt för krigsserier, men jag kanske ger denna en chans.

Inga kommentarer: