fredag 5 mars 2010

HELGENS BRAVADER

Äntligen fredag!

Känns otroligt skönt att denna veckodag nu har infunnit sig. Om ett par timmar är det hemgång och jäklar vad skönt det ska bli. Slapp i soffan och äta god middag som blir stekt laxfilé med grönsaker till.

Jag har några "måsten" jag ska ta itu med i helgen...om jag hinner. Jag ska nämligen åka på countrykryssning med linedancegänget. Det blir första gången jag hänger på dom och en sådan här kryssning. Jag var lite tveksam först, men efter lite betänketid så bestämde jag mig för att följa med. Det lär säkert bli hur kul som helst....time will tell.

Dom "måsten" jag bara ska hinna med antingen denna helg eller nästa är;
- rensa klädkammaren (nu är det totalt kaos...igen).
- rensa garderoben i hallen med handdukar, sängkläder och diverse kläder som jag inte använder (kaos).
- göra rent i badrumsskåpet samt kanske även storstäda hela badrummet (puh).
- städa under diskbänken (där papperskorgen och hundratals Ica- och Coopplastpåsar trängs med olika sorts regöringsmedel och vattenkannan).

Det är ganska stora projekt för mig, och krävs mycket tålamod och tid för att genomföra. Får se om det blir något gjort i helgen. Har även ett paket jäst som jag vill göra något med innan den går ut i tid. Tänkte mig kanelbullar...

Inga kommentarer: