söndag 28 februari 2010

FESTIVAL OCH FILM

Har absolut inte haft lust att sätta mig ner här och låta kreativiteten flöda. Har haft alla möjliga tillfällen och ämnen att ta upp, men dom har försvunnit lika snabbt.

Ett ämne som dock alltid är aktuellt just nu är melodifestivalen. Har inte så mycket att säga om det förutom...SKIT, SKIT, SKIT! Vilka jäkla skitlåtar som levereras i år....det är helt sanslöst. Som den melodifestivalnörd jag är sitter jag bänkad varje lördag nermyst i soffan med lite gottigotti och tänker; "att nu, denna vecka MÅSTE ju bara vara bättre än förra veckan". Men det är inte en enda låt som jag ens har fastnat liiite för, vilket det alltid brukar vara. Jag bara tänker på vilka jag vill som INTE ska vinna, vilka jag helst ser att vi INTE skickar till Norge för att skämma ut oss så lite som möjligt.
-------
Jag har såklart hunnit se ännu en film under helgen. Den hette "500 days of Summer", där Summer syftas på en kvinna. Lite mysig film med feel-good känsla. Ganska oförutsägbar där slutet inte är som alla andra feel-good filmer. Filmen var nominerad till två Golden Globe, en för bästa film, men den togs förstås av "Avatar". Huvudpersonen spelas av Joseph Gordon-Lewitt, han som spelade sonen i "Tredje klotet från solen", komediserien från slutet av 90-talet. Bra skådis som man inte sett i så många filmer....än. Gillar honom.
-------
Imorgon går vi in i mars månad. Jag hoppas innerligt att snön försvinner innan april tar vid, men det kan vi väl bara drömma om.

Nu ska jag hoppa ner i min nybäddade säng. Visst är det en av de härligaste känslorna, att få krypa ner i en nybäddad säng? Love it....

Inga kommentarer: