måndag 11 oktober 2010

DUMT....VÄLDIGT DUMT

Imorse blev jag faktiskt lite rädd för mig själv.

Precis när jag skulle kliva ut ur lägenheten för att åka till jobbet, ja då hittade jag plötsligt inte mina hemnycklar. Jag började med att vara relativt lugn och tänkte att jag bara hade lagt dom på ett annat ställe än vanligt, vilket jag i och för sig aldrig brukar göra (men det gäller ju att ha öppet sinne så man inte helt ballar ur). Men nycklarna var nowhere to be found! Paniken började sakta krypa på. Jag letade i samma fickor och utrymmen cirka tio gånger, men insåg ju tillslut att dom inte låg där, hur mycket jag än grävde och kände. Hjärtat bultade riktigt jäkla hårt och tankarna började snurra. När hade jag dom sist? Jag VET att jag hade dom igårkväll, för jag använde dom för att komma in efter jag varit hos Busis och hälsat på. Dom måste ju helt enkelt vara någonstans inne i lägenheten.

Till slut gav jag ändå upp. Tiden rann iväg. Jag tog min extranyckel och gick ut och stängde dörren, men jag behövde inte ens använda den. Ja, resten kan ni nog lista ut själva. Jag vill inte ens sätta det på print var nycklarna var, så jäkla dumt är det. Och farligt. Fy satan. Aldrig att det ska hända igen!

Inga kommentarer: