söndag 24 oktober 2010

HELGEN

En skön helg har flugit förbi.

Igår var jag och mamma och såg Jerry Williams på Tyrol. Det var hennes födelsedagspresent från jobbet. Vi gick på matinéföreställlningen vid 15:00 och vi skulle inte käka där, utan istället gå på någon restaurant på stan efteråt.

Men jag säger bara det. Om man ska gå på Tyrol, beställ showbiljett där mat ingår. Då får man åtminstånde någorlunda hyfsade platser. Nu satt vi på utplacerade plaststolar allra längst bak i lokalen, där både huvuden framför och pelare var ivägen för scenen....tyvärr. Nä, det var ingen höjdare. Men Jerry är ändå Jerry, det kan ingen ta ifrån honom. Han är så jäkla bra och jag älskar musiken. Jag kunde inte sitta still på min lilla plaststol.

Hela söndagen har det väl regnat? Jag känner mig iaf riktigt nöjd över mig själv för att jag ändå tog mig iväg till linedancen ikväll. Vissa söndagar fixar vår linedancelärare så att vi får dansa igenom danser som vi dansat i tidigare terminer, vilket behövs för man glömmer bort dom efter ett tag. Men danserna satt faktiskt förvånansvärt bra. Det är riktigt jäkla kul när man väl kommer dit, för resan dit och hem kunde jag vara utan.

Men som tur är kan jag sitta på t-banan och lyssna på dom låtar kören har repat hittills. Bra tidsfördriv för att träna texter. Den senaste vi repade är en låt som många, många artister har sjungit och haft på sina plattor. Låten är Leonard Cohen´s "Halleluljah".

Jag har dock inte hört så jättemånga versioner av låten, men en av dom som jag har hört är denna och jag tycker att dessa killar gör den så jäkla bra. Min favorit är den första killen som sjunger, Espen Lind, som hade en hit i slutet på 90-talet med "When Susannah cries", vilken jag lyssnade mycket på under gymnasietiden.

Inga kommentarer: