fredag 15 oktober 2010

NU ÄR JAG VUXEN...

Nu är det över. Nu är det skitjobbiga över.
Jag trodde jag skulle klara begravningen ganska bra innan jag åkte, men så blev det ju inte. Redan i bilen satt jag i omgångar och kämpade med tårarna. Jag är så blödig, jag förstår inte vad det kommer ifrån. Det blir värre och värre för varje år.

Efter begravningar brukar det ju bjudas på kaffe och någonting att äta. Jag förstår inte denna tradition. Varför ska man sätta sig ner och försöka ha trevligt och prata artigt med människor man kanske aldrig ha mött tidigare i sitt liv, direkt efter man har suttit och bölat och har gråten i halsen kvar efteråt? Visst, det är självklart valfritt att ha detta...men dock väldigt vanligt. Nä, det går inte hem hos mig. Tycker det är konstigt...

Efter detta tråkiga kände jag att jag ville gå vidare med denna dag. Jag ville unna mig själv lite grand eftersom jag blir vuxen idag!
Jag köpte mig ett par bitar oxfilé, som är bland det godast jag vet. Kände att jag var värd det helt enkelt.

Imorgon på dagen är det gemensam städdag på gården med föreningen. Inget roligt alls och jag hade kunnat spendera lördagen med något helt annat, betydligt roligare. Men, men....det är bara att ge sig ut.

Nu är det reklam i Idol. Dags att göra iordning sig för sängen. Planerar att somna på soffan ikväll...

Inga kommentarer: