onsdag 13 oktober 2010

LAXTJEJEN

Jag sitter här och brottas med tanken att jag måste diska. Jag orkar inte! Men jag vill ändå samtidigt. Hellre göra det nu än att komma hem imorgon och se skiten ligga kvar. Ja, så blir det. Diska. Nu. Eller snart.

Jag handlade på stormarknaden idag. Den som jag alltid handlar på. Jag är stammis vid fiskdisken. Eller för mig....laxdisken. Nio gånger av tio blir jag betjänad av samma gubbe. Tror han känner igen mig nu. Förra veckan gick jag förbi honom vid hygienavdelningen, och då hälsade han på mig igenkännande. Lite roligt. Undrar vad han tänkte..."där går laxtjejen".

Imorgon är min sista arbetsdag för veckan. Jag har tagit ledigt på fredag. Från början var det för en orsak, men nu är det för en helt annan. Farmor ska begravas. Riktigt tråkigt. Jag vet hur jag reagerade när farfar begravdes, och är rädd att jag reagerar likadant nu. Så fort jag kom in i kyrkan och såg kistan så brast det. Sen grät jag oavbrutet under hela ceremonin. Hoppas att undvika det nu.

Nu är det reklam i Grey´s anatomy. Uppdrag under reklamen: diska!

Inga kommentarer: