lördag 2 oktober 2010

NYTT GODIS

Jag drömde om godis inatt. Jag drömmer ofta om godis. Ganska komiskt, faktiskt.
Drömmen började med att jag var jagad. Eller inte jagad, mer förföljd. Jag skulle få tag på en ryggsäck som egentligen var min, men som den som förföljde mig trodde var någon annans och då alltså troode att jag skulle sno den.

Hur som helst. För att avleda uppmärksamheten så gick jag till en kiosk där dom hade en massa godis. Jag började med att köpa godisstänger och lite annat. När jag såg att min förföljare stod kvar köpte jag mer och mer, bara för att så länge som möjligt "gömma" mig och vänta på att denne person skulle gå iväg. Det godiset som jag kommer ihåg mest, som jag tror inte ens finns i verkligheten, är mjuka lakritsal. Alltså typ som refresh eller bananasplit, fast i lakritsalsmak. Låter supergott, eller hur?

Men innan jag hann handla klart eller hunnit få tag på min ryggsäck, ja då vaknade jag såklart. Jag försökte somna om för jag ville verkligen smaka på dom mjuka lakritsalen, men nej.....det gick inte.
-------
Ikväll blir det att titta på filmen "Robin Hood" med Russel Crowe via usb på tv:n. Har som vanligt inga höga förväntningar på den, men hoppas på att bli motbevisad.

Inga kommentarer: