fredag 9 oktober 2009

FREDAG = SOMNA PÅ SOFFAN

Idag gick jag upp 04:40.
Ja, det är tidigt. Jättetidigt. Mitt i natten. Men det är dock bara en kvart tidigare än då jag normalt brukar gå upp, så det kändes inte som en jättestor skillnad. Jag skulle åka kommunalt in till jobbet, och då går jag hellre upp tidigt då det nästan är tomt på tunnelbanan, istället för att åka in senare och trängas som sillar med alla andra.

Nu börjar det bli riktigt jäkla kallt ute. Måste leta upp mina vantar när jag kommer hem idag, känner jag. Nu har hösten börjat på riktigt...tyvärr. Känns inget kul alls. Snart ligger snön på marken...brrr...

Ikväll och imorgon kommer tv3 visa Fast and the Furious-filmerna. Dom första två. Riktigt bra action med coola bilar i fokus, I like!

Kommer antagligen somna på soffan ikväll, som vanligt....men hur skönt är det inte att göra det? En gång när jag gjorde det vaknade jag vid sex-tiden på morgonen, i exakt samma ställning som jag somnade i. Det hade t o m blivit ljust ute, men jag stapplade upp och kastade mig i sängen och sov vidare.

Inga kommentarer: