torsdag 22 oktober 2009

TOTAL GLÄDJE

Just nu går jag omkring i ett lyckorus. Glädjen finner inga gränser.

Jag var hemma hos min kollega och hans fru som för tre veckor sedan fick sitt tredje barn. En underbart söt liten flicka. Så fort det fanns tillfälle fick jag hålla och bära och snusa bebis. Erbjöd mig att byta blöja, och jäklar vad små dom var...blöjorna alltså. Har glömt bort hur små dom allra minsta blöjorna är, och den var ju nästan för stor på bebisens lilla, lilla kropp. Är ju bara van att byta på Busis, snart två år.

Jag vet inte vad som gör att jag älskar dessa små, små varelser så jädrans mycket. Det väcks något inom mig och jag bli alldeles varm och lycklig. Detta "beteende" visades redan när jag själv gick på dagis, då jag gick in till småbarnsavdelningen och "tog hand om" 1-åringarna och gick runt och försökte bära på dom. Jag tycker det är ganska intressant att man så tidigt kunde se ett intresse för barn när jag bara var ett själv.

Jag kunde såklart knappt slita mig ifrån bebis, och stod med henne i famnen i hallen innan jag skulle sätta på mig ytterkläderna. Hoppas innerligt att det inte går så lång tid tills nästa tillfälle.
-
Detta är självklart en bild som den underbara fotografen Anne Geddes har tagit. Hur kan man bara inte kunna älska dessa knyten!?


Tv-nytt;

- världens bästa serie, Prison Break, går just nu i repris på ZTV. Säsong 2, del 9 är det som visas. Det känns som jättelänge sen jag såg det, för jag känner knappt igen något.

- tv-serien "The Beast", som var Patrick Swayzes sista roll, har premiär på tv6 den 30 oktober. Ska nog kolla in den.

1 kommentar:

Peter sa...

Förstår att du var/ är i sitt esse!!! Jag menar det är ju ingen försvarshemlighet vad du tycker om bebbar,ler..

Jättefin bild också...

Kram