onsdag 14 oktober 2009

KULTFILM

Jäklar, vad trött jag är idag. Satt och blundade i soffan och helt plötsligt föll huvudet bakåt...japp, höll på att somna vid åtta. Åh, jag älskar att sova. Det är så otroligt skönt att sova och känslan av att vakna mitt i natten, titta på klockan och inse att det är mååånga timmar kvar tills man ska gå upp är helt underbar.

På canal+ går kultfilmen "Sopåkarna". Egentligen en riktig dålig film vars intrig är så skrattretande att den nästan blir bra. Kommer ihåg en sommar (för läääänge sen) då jag såg denna film om och om igen. Satt inne när solen sken ute och satt fastklistrad vid tv:n och tittade då Charlie Sheen och hans halvbror Emilio Eztevez åkte runt i sin sopbil och fick ta hand om ett lik. Idag är det nog mest rollkaraktärerna och den komiska tajmingen som skådespelarna har som lockar mest, för än idag kan jag sitta och titta på den och le då och då.

Inga kommentarer: