fredag 16 oktober 2009

KONFERENS

Hemma igen efter en natt borta på konferens med jobbet. Vi var på en konferensgård i Sånga-Säby på Ekerö. Fint ställe precis vid vattnet. Det var några i gruppen som faktiskt var nere och badade på kvällen/natten men det var tyvärr inget jag bevittnade själv. Enligt beskrivningen dagen efter var det "jävligt kallt". Nähä, är det sant?

På kvällen efter middagen var det en s.k "gemensam aktivitet". När jag hör dom orden ihop ryser jag. Det brukar vara något töntigt "nu-ska-vi-lära-känna-varandra-OCH-samarbeta-MEN-på-ett-kul-sätt-lek". Men jag motbevisades, till min stora glädje. Det var ett datamusikquiz, typ Så ska det låta, där man måste svara rätt på en fråga för att få en bokstav. Sen ska man lista ut vilken låt det är och sen sjunga den i mikrofoner, precis som kareoke. Ja, ni gissade rätt....jag var självklart INTE uppe och sjöng. Jag satt på min stol, men höll dock på att ramla av flera gånger p.g.a en rad skrattanfall då andra på ett mycket storstilat och komiskt sätt bjöd på sig själva. Kan ju säga att det inte sjöngs så mycket, mest gapade och skreks det, men roligt var det! Helt underbart! Det var länge sen jag skrattade så mycket. Ska tillägga att det hela tiden serverades alkoholhaltiga drycker, det hjälpte givetvis till detta modiga gastande bland mina kollegor...

Det var en del som var riktigt bakis idag. Själv, som den duktiga flicka jag är, gick och lade mig tidigt. Tråkigt enligt vissa kanske, men enligt mig nödvändigt för att orka någonting dagen efter. Om jag inte får sova tillräckligt blir jag som en jäkla zombie. Betyder detta att jag börjar bli gammal? Om så är fallet...äntligen!!

Inga kommentarer: