måndag 12 oktober 2009

THE NEW GREENIE

Läste förra veckan att Gröna Lund ska bygga ut. Jag säger bara...äntligen!!

Äntligen är det någon som förstår att Grönan behöver denna utbyggnad för att inte säcka ihop totalt. Länge har den legat i underläge jämfört med framförallt Liseberg, men också Tivoli i Köpenhamn.

Det kommer tydligen byggas nån typ av slänggunga som kommer bli Europas högsta, 90 m hög. Det ska också bli en till berg- och dalbana, beskriven som "Skandinaviens häftigaste"....vilket jag är mycket skeptisk till. Men jag bevisas mer än gärna motsatsen. Men den ska iaf innehålla några looprar, vilket i sig är revolutionerande för Sverige! Wohoo!!

Hela kalaset kommer gå på 400-500 miljoner. Japp, det kostar att ha roligt!!
Här en en bild på hur det kanske kan se ut...tidigast om fem år. Fem lååånga år, enligt mig.

1 kommentar:

Marlie sa...

Åh vad roligt! :) Jag vill ha nytt nu, nu, NU! :D

Vi åka dit och leka som barn sen Mia :)

kramar!