måndag 19 oktober 2009

PAPPER

Papper. Mera papper. Ännu mera papper.

Vet inte vad jag ska göra av alla sorts papper som jag känner mig tvungen att spara på. Hur ska man sortera skiten? I vilken ordning ska man sätta allt i? Har så svårt att organisera och sätta in det på ett smart sätt i pärmar. Vad ska/måste man spara på och vad kan man slänga? Ja, jag vet...jag jobbar på kontor och borde veta det, och det går faktiskt alldeles utmärkt på jobbet, men det är annorlunda hemma. Andra sorts papper, många olika jäkla papper.

Högarna växer stadigt på bänken, och då och då får jag ett ryck (ett måste, om inte högarna ska ta över lägenheten) då jag är duktig och sätter mig på golvet med alla pärmar och alla papper runt omkring mig. Måste gör det inom en mycket snar framtid, känner jag,

En helt annan sak.
Varje gång det kommer ut en chokladsort måste jag prova den. Denna gång är det Marabou som lanserar Marabou Sensation. Det finns två sorter, toffee walnut och yoghurt raspberry (hallon). Eftersom jag alltid haft svårt för choklad med frukt i (inte min grej) så köpte jag walnut.....och den smakar verkligen valnötter. Verkligen! Men, njae...helheten var sådär. Inget jag kommer köpa igen, men om man är desperat chokladsugen och bara den finns att tillgå...ja, då slinker den förstås ner.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag kan komma hem till dig och hjälpa dig sortera...

Kram

Nettan sa...

Hej!

Tack för att du kom igår, längtar redan till den 10/12 när jag skall ha glögg och pepparkaksmys med ljusparty samtidigt!

Jodu, jag föll oxå för reklamen och köpte Valnöts chockladen, BLÄÄÄÄRK säger jag bara... Gillar valnötter annars men denna...snacka om valnötssmak. Tog en ruta och sen tog jag med resten till jobbet så kollegorna fick äta upp den, ALDRIG mer att jag köper den iaf.

Kramisar