söndag 21 februari 2010

FLYTTLASS OCH FILM

Igår blev det bära av. Tur att det bara är en trappa ner flyttlasset ska. Undrar hur många steg sammanlagt det blev igår, jag skulle ha haft en stegräknare på mig.

När jag kom hem kände jag för ett bad. För att mjuka upp kroppen lite. Jag brukar aldrig kunna ligga speciellt länge i ett bad, blir lite rastlös och tycker till slut att det blir FÖR varmt att ligga där en längre stund, plus att man får russinfingrar rätt fort vilket jag tycker är sådär roligt.
Precis innan badet satte jag på en tvättmaskin. Eh, kanske inte så smart, tänkte jag....nu kommer jag definitivt inte kunna ligga särskilt länge med det där ljudet en meter från örat. Men tydligen så gick det alldeles utmärkt för jag måste ha slumrat till där i badet. Tvättmaskinen var nästan klar när jag "vaknade", och jag räknade ut att jag måsta ha legat ca en timme i badet. Gissa hur mina russinfingrar såg ut då....hua....

Hittills under helgen har jag lyckats klämma in två filmer som jag har tittat på. Den ena var "Spread" (svensk asdålig översättning: L.A Gigolo) med Ashton Kutcher och Anne Heche. Inte en så jättebra film. Mycket naket (kanske inget dåligt med det) men själva handligen var inget att hänga i julgranen.

Den andra filmen var helt okänd för mig innan med okända skådisar. Men den var klart sevärd och den hette "Dakota Skye". Om en 17-årig tjejs liv med vänner och kärlek.

Nettan, tack för tipset! Filmen du rekommenderar heter "The taking of Pelham 123" med Travolta och Denzel Washington. Ska definitivt se den!

Inga kommentarer: